Kiinteistömaailman Pulssi 3.5.2024: Asuntokauppa kävi huhtikuussa kaksinumeroisilla kasvuluvuilla

Kiinteistömaailma välitti huhtikuussa 2024 yhteensä 918 myynti- ja vuokrakohdetta, joista 675 oli käytettyjen asuntojen välitystä, 11 uudiskohteiden välitystä ja 232 vuokravälitystä. ”Asunto- ja kiinteistökaupassa huhtikuusta tuli selkeästi eli reilut 12 prosenttia edellisvuotta parempi, ja vuokravälityksessä ylsimme lähes 30 prosentin kasvuun”, kertoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Mika Laurikainen.

Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Mika Laurikaisen mukaan kauppa vilkastui huhtikuussa edellisvuoteen nähden kaikissa asuntotyypeissä, mutta ennen muuta omakotitalokaupassa (+16%) ja rivitalokaupassa (+29%). Kerrostalokaupassa kasvua on 5%.

”Asuntomyymälöistämme kantautuvat odotukset loppukeväälle ovat selvästi nousujohteiset. Olemme saaneet kohteita myyntiin viikko viikolta kasvavan määrän, ja – mikä tärkeintä – myyjien ja ostajien käsitys hintatasosta on alkanut lähentyä toisiaan. Markkinatilanteeseen nähden ylisuuria hintaodotuksia on nyt myyjäpuolella vähemmän, mikä mahdollistaa kauppojen syntymisen”, sanoo Laurikainen.

Lisätiedot:
Mika Laurikainen, toimitusjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 040 5607514
Taina Mustamo, viestintä- ja henkilöstökehittämisjohtaja, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailma on kiinteistönvälityspalveluita Suomessa ja Baltian maissa tarjoava yritys. Suomessa Kiinteistömaailma on maan suurin kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee yli 500 asuntokaupan ammattilaista reilussa sadassa yrittäjävetoisessa asuntomyymälässä ympäri Suomen. Yritys perustettiin vuonna 1990. Baltian maissa (Viro, Latvia, Liettua) Kiinteistömaailma toimii Ober-Haus -brändillä. Kiinteistömaailma osti Ober-Hausin liiketoiminnan vuonna 2021.
03.05.2024 Kiinteistömaailma

Valitse Kiinteistömaailma

Kutsumalla välittäjämme kotiisi saat arvion asuntosi arvosta ja kuulet, miten sitä kannattaa lähteä markkinoimaan.

Kiinteistömaailman välittäjien arviot ovat toteutuneet viime vuosina 98 prosentin varmuudella.